CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ WYNOSI 10 DNI ROBOCZYCH | WSZYSTKIE PRODUKTY WYKONYWANE SĄ RĘCZNIE

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PAPIEROWY UROK

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep internetowy Papierowy urok, działający pod adresem: papierowyurok.pl, prowadzony jest przez Weronika Podolecka, z siedzibą przy: Zawada 30D; 27-530 Ożarów, działający pod numerem NIP: 8631708770, REGON: 526008980.

2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Papierowy urok a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.

3. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).

4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.

5. Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.

6. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu papierowyurok.pl w hiperlink „Regulamin Sklepu". Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.

7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu papierowyurok.pl odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.

DEFINICJE

Regulamin - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.

Konsument (umowy zawarte przed 1 stycznia 2021 r.) - osoba fizyczna, dokonująca umowy cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konsument (umowy zawarte od dnia 1 stycznia 2021 r.) - przez Konsumenta uważa się następujące osoby:

• osoba fizyczna dokonująca umowy cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową - tzw. „Konsument sensu stricto" oraz

• osoba fizyczna zawierająca umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - tzw. „Przedsiębiorca na prawach Konsumenta".

Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów sensu stricto, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.

Formularz Zamówienia - Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.

Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.

Sklep - serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną: papierowyurok.pl, za pośrednictwem, którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.

Sprzedawca - Weronika Podolecka z siedzibą przy: Zawada 30D; 27-530 Ożarów, NIP: 8631708770, REGON: 526008980 który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.

Towar - rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.

Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.

 

PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminemi jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.

2. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego FormularzaZamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: papierowyurok.pl lub emailowo na adres papierowyurok.kontakt@gmail.com, 7 dni w tygodniu, 24 godzinyna dobę.

3. Zamówienie Towarów realizuje się w następujący sposób:Należy dodać wybrane produkty do koszyka, następnie wypełnić wszystkiewymagane pola oraz wybrać sposób dostawy. Po opłaceniu zamówienia kontaktze sklepem odbywa się drogą mailową, bądź przez Facebooka w celuspersonalizowania zamówienia.

4. Przedsiębiorcy, uznani za tzw. Przedsiębiorców na prawach konsumenta (patrz:definicja „Konsumenta" w niniejszym Regulaminie), zawierający umowy po 1 stycznia2021 r., będą musieli zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia Towarów, żezakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.

5. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia naswój adres e-mailem, podany w Formularzu Zamówienia.

6. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się procesrealizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:a. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna sięmaksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przezSprzedawcę.b. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym -rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na konciebankowym Sklepu.

7. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dnirobocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach, od 8:00 do 16:00. Zamówieniazłożone w dni robocze po godz. 16:00, w soboty, niedziele lub święta, będąrozpatrywane następnego dnia roboczego.

8. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumianejako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania, przezKlienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

9. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klientazostanie również wysłana faktura VAT.

10. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:a. E-mail - papierowyurok.kontakt@gmail.comb. Telefon - 663896704

11. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązanyjest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek Koszt dostawy nie jestwliczony w cenę, gdyż zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy zakupu.

12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie,wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcjipromocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymiprzepisami prawa.

13. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej pozauzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformujeKonsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. ObciążenieKonsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgodyKonsumenta.

 

REKLAMACJA

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawneTowaru, w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy Kodeks Cywilny z dnia23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.).

2. Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności sprzedanego Towaru z umową, coma miejsce, gdy:

• Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy,wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;• Towar nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewniał Klienta;

• Towar nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przyzawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jejprzeznaczenia;

• Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym

.3. Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osobytrzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniulub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

4. W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje siępubliczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do obrotu,w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako producent.Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał, aninie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzjęKonsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień zostałasprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.

5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzonaprzed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.

6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływemroku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniaław chwili wydania Towaru.

7. Jeżeli kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przedupływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jejprzyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

8. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny alboodstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towarna wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeliTowar był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nieuczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.

9. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną odwad albo usunięcia wady.

10. Konsument może, zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady,żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądaćusunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposóbwybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztóww porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

11. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

12. Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:

a. pocztą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w potwierdzeniu złożeniaZamówienia.

b. poprzez Facebooka oraz Instagrama sklepu

13. Reklamacja powinna zawierać:

a. dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny,opcjonalnie – adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);

b. wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;

c. numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;d. oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwićzłożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.

14. Klient, realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi, dostarczy wadliwy Towar, nakoszt Sprzedawcy, na adres: Zawada 30D; 27-530 Ożarów.

15. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie czternastu(14) dni od dnia jej otrzymania.

16. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca zobowiązuje się wymienićwadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie czternastu (14) dniu oddnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.

17. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje siędokonać zwrotu płatności w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymaniaodstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwiliotrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jegoodesłania.

18. Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożyłoświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona,a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu (14) dni,uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione

.19. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawniasię z upływem roku (1), licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta,bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch (2) lat.

20. Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcęgwarancji na zakupione Towary, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.

 

PRAWO ODSTĄPIENIA

1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarówzakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie napiśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dniaodebrania Towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu przezKonsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem.

2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenieo odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszegoregulaminu.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Zawada 30D; 27-530 Ożarów.

4. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia,w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaruprzed jego upływem.

5. Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy: Zawada 30D; 27-530Ożarów.

6. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczeniao odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niegopłatności, w tym koszt dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi, dochwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodujego odesłania.

7. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,jakiego użył Konsument.

8. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy.

9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowiw odniesieniu do umowy:

• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniujego zindywidualizowanych potrzeb;

• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciulub mająca krótki termin przydatności do użycia

;• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanymopakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu naochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostałootwarte po dostarczeniu;

• w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu,ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymirzeczami;

• w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne alboprogramy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeliopakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

• o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowyo prenumeratę;

• w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nadktórymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przedupływem terminu do odstąpienia od umowy;

10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowiinnemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu(patrz: definicja „Konsumenta").

 

POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przezKonsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

• Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki InspektoratInspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Codo zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje siępod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.

• Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiegodziałającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do któregonależy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co dozasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jestpod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.

• Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

• Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

2. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów" nie znajdujezastosowania wobec jednej kategorii osób, opisanych w niniejszym Regulaminie jakoKonsumenci, tzw. „Przedsiębiorców na prawach konsumenta", która weszła w życiedla umów zawartych od 1 stycznia 2021 r. Wobec tego, dla wszystkich umów, rozdziałten stosuje się jedynie wobec podmiotów należących do tzw. kategorii Konsumentasensu stricto.

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przezniego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę,który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danychosobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniadyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016,p. 1–88.

2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczaskorzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.

3. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywanepodmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy sprzedaży.

4. Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związkuz przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takichdanych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochroniedanych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danychosobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca zapewniakażdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody naprzetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.

6. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatnościzostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności" na stronie Sklepu.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży Towarówznajdujących się na stronie Sklepu.

2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.

3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronieinternetowej Sklepu papierowyurok.pl.

4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeńpozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającejwyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającegoprzesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.

5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Skleputreści bezprawnych.

6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednieprzepisy powszechnie obowiązującego prawa.

7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącegoKonsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązującychprzepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminua bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentomuprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

8. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miałostać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej częścizostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważnelub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzonycel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.